Psykolog i København – Få talt ud om tingene

At gå til psykolog er for alle 

Du behøver ikke være syg for at tage til psykolog. Det er misforstået. Du kan faktisk udvikle dig enormt som menneske, ved at vælge at tale med en professionel omkring, hvordan du går og har det. 

Hos en psykolog kan du få en værktøjskasse til dit indre jeg. 
Hvorfor ikke bruge 2021 på at blive klogere på sig selv? Man behøver ikke at leve et travlt hverdagsliv, for at være stresset, presset eller ende ud i angst. Vidste du at vi har omkring 60.000 tanker i løbet af en dag? Det samme gælder i dit parforhold. Det behøver ikke ende derude, hvor i skal skilles, måske i kan få hjælp til at snakke om tingene, før i begynder for alvor at have for mange skænderier. En psykolog kan både hjælpe det enkelte det menneske, men du kan hos korsaa.dk også få hjælp til parterapi. 

7 råd til dig som vil gøre noget godt for din psyke 

Hvis du gerne vil gøre noget godt for dig selv, er rådet herfra et bruge tid på at gøre lidt men godt hver dag! Du får de her råd til at inspirere og finde måder hvorpå, du bliver mere afstresset i hverdagen. 

1. Sov minimum 8 timer. Søvn er undervurderet i forhold til vores restitutionsevne og at være veludhvilet er et must for vores koncentration, immunforsvar og andre processer i kroppen. Det hjælper også på den måde vi tænker. Vi er mere positive når vi sover nok. 

2. Spis varieret. En god fordøjelse påvirker både vores tarmsystem, men også vores hjerne. Vi mennesker er påvirket af både fysiske og psykiske faktorer. Derfor er vi som helhed nødt til at arbejde med os selv på den lange bane både fysisk og psykisk. 

4. Løb eller gå en tur. Motion er en af de måder hvorpå vi i dagligdagen kan koble fra, derudover skaber det også ro i hovedet og giver klarhed i hovedet til dagens opgaver. Motion hjælper særligt til mere positive tanker og kan hjælpe en del hvis man lider af depression. 

5. Kram. Kærlighed er godt for sjælen. Vi har som mennesker brug for kærlighed og også selv at give kærlighed. Derfor så omgås med personer du holder af og træk dig fra selskab som dræner dig. 

6. Skriv ting ned. Få alt ned på papir, så er det nemmere at skabe et overblik over tanker, ting der skal nås og meget mere. Skriv også ned, hvordan din dag har været, hvad du sætter pris på og ja, hvad du har på hjertet. Nogle gange kan det hjælpe at man skrive det ned. 

7. Luk øjnene. Et par minutter. Tag dybe dybvejrtrækninger. Du kan også downloade en mindfullness app, og få et dagligt break. 

 

Du kan læse videre i artiklen Dygtig psykolog i København – læs mere her!.

Nøgleord: , , , .Bogmærk Permalink.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *